Pages

Thursday, June 23, 2011

Jepun - Hidarime Tantei Eye

  • Title: 左目探偵EYE
  • Title (romaji): Hidarime Tantei EYE
  • Also known as: Left-Eye Detective EYE
  • Genre: Crime
  • Broadcast network: NTV

Sinopsis
Tanaka Ainosuke dilahirkan dengan mata kiri yg bermasalah. Suatu hari, abangnya, Yumehito mati secara misteri, dan membolehkan Ainosuke menerima kornea milik abangnya.Selepas pembedahan, Ainosuke dapat melihat gambaran kejadian jenayah setiap kali matanya menerima tekanan.

Cerita ni ada kekeliruan skit.
sebab masa di kedai DVD, saya nak cari cerita Shinrei Tantei Yakumo tapi terbeli cerita ni..hahaa..

layan jelah..

taktahu nak ckp cerita ni best atau tidak.
tapi kes-kes nya boleh tahan lah.
susah pun ada. 

keliru pun ada.
sebab hero nya budak remaja, 

agaknya budak-budak suka kot cerita ni?

saya tak suka cerita yg hero-nya perlukan kuasa utk menyiasat kes..

saya suka cerita bila watak tu menggunakan ilmu dan akal dia sendiri.
barulah rasa real, kan?

apa-apa pun, cerita ni boleh dijadikan koleksi, cuma takde rasa nak tgk banyak kali lah agaknya.. :)

Selamat Menonton ..!

p/s: hero cerita ni berlakon dalam siri Tantei Gakuen Q. oh lupa,saya dh tgk cerita tu. manga-nya lebih gempak dari drama...

No comments:

Post a Comment