Pages

Tuesday, June 21, 2011

Jepun - Liar Game (Season 1 - Final)

  • Title: ライアーゲーム
  • Title (English): LIAR GAME
  • Format: Renzoku
  • Genre: Psychological thriller
  • Broadcast network: Fuji TV
Sinopsis
Cerita ini mengisahkan seorang perempuan, Kanzaki Nao, yg terlampau jujur dlm kehidupan seharian dan selalu dijadikan mangsa penipuan akibat sikapnya itu.
Dia akhirnya menerima jemputan utk memasuki pertandingan yg dikenali sbg 'Liar Game'. Disitulah kejujurannya teruji.

Cerita ini tak perlukan sinopsis panjang.
Jalan cerita mudah, tetapi yg menjadikannya menarik tentulah kerana watak hero yg sgt hebat dlm menipu (?) dan mengalahkan lawannya.

bila tgk cerita ni, betul-betul rasa menyampah dgn kejujuran heroin.

menyampah atau cemburu?
ya lah. 

kita mana mampu utk bersangka baik dgn semua org. 
mungkin sebab itulah kita rasa marah pada watak heroin yg sgt baik. 
dlm hati, nak juga jadi baik mcm dia,tapi tak mampu..

mungkin kerana pengaruh cerita/media massa/pengalaman menyebabkan kita sentiasa bersangka buruk dgn org sekeliling.
terutamanya dgn kegiatan jenayah yg semakin mencanak setiap hari.
siapa yg tak takut, kan? (menyedapkan hati sendiri..tak elok bersangka buruk)

apa kehebatan cerita ni?
mestilah game -nya.
terus jadi pandai dlm menipu org. (mesti dijauhkan! )

taktik utk menang.
semua season-nya best!
final-nya juga menyelamatkan kita dari terus fikir apa kesudahan Kanzaki Nao yg jujur itu.

Jujur, mesti ada.
Prasangka, mesti ada.
Perlulah seimbang utk mencapai acuan yg sempurna.
terlebih sedikit pun akan membawa lebih banyak keburukan dari kebaikan.

berubah dan berusaha utk menjadi manusia yg bijaksana!

Selamat Menonton ..!

No comments:

Post a Comment