Pages

Monday, June 20, 2011

Jepun - Mr. Brain

  • Title: MR. BRAIN
  • Format: Renzoku
  • Genre: Comedy, mystery
  • Episodes: 8
  • Viewership rating: 20.0 (Kanto)
  • Broadcast network: TBS
  • Broadcast period: 2009-May-23 to 2009-Jul-11
  • Theme song: JUMP by Van Halen
Sinopsis
Mengisahkan Tsukumo Ryusuke lakonan Takuya Kimura seorg neuroscientist yg bekerja dgn National Research Institute of Police Science. Pada mulanya dia hanyalah org biasa, kemudian ditimpa kemalangan dan menyebabkan otaknya cedera parah. Dalam usaha utk mengembalikan kesihatannya, dia akhirnya berminat kepada bidang neuro dan melanjutkan pelajaran dlm bidang tersebut. Memorinya juga hilang dan segala hobi dan minat sebelum dia cedera bertukar kepada 180 darjah.

Cerita ini boleh dikategorikan sbg TERBAIK jika dibandingkan dgn drama- drama misteri yg lain..

apa yg terbaik? 
tentunya cara-cara utk menangkap penjenayah dan teknologi yg digunakan dlm drama ni sgt hebat !

kagum sungguh.. tapi betul-betul wujud ke ? 
lebih kurang mcm CSI lah, tapi versi Jepun dan pelakonnya Takuya Kimura yg sgt famous masa dia muda. 
Teringat semasa masih bersekolah, adik asyik sebut nama si Takuya ni.

rupanya masa tua pun masih laku lagi. 
sungguh tidak sama dgn industri seni di Malaysia. :)

Dah habis zaman belajar, barulah merasa nak tgk cerita lakonannya. 
Usaha tangga kejayaan, kalau minat tak kisah lambat atau awal. :)

Cerita ni juga disyorkan utk semua ..!

Selamat Menonton ..!

No comments:

Post a Comment