Pages

Thursday, July 7, 2011

Jepun - Face Maker

  • TV Show: FACE-MAKER
  • Romaji: FACE-MAKER
  • Japanese: FACE-MAKER
  • Episodes: 13
  • Release Date: October 7 - December 30, 2010
  • Language: Japanese
  • Country: Japan
Sinopsis 
Mengisahkan seorang doktor pembedahan plastik yg melakukan pembedahan menukar muka pelanggan,tanpa mengenakan bayaran,tetapi mereka harus menyerahkan muka asal mereka utk simpanan doktor itu.

err..tak sure teknologi ni betul2 wujud ke tidak di dunia?
kalau ada teknologi ni,mesti ramai dah yg menyamar jadi org berkuasa/popular.

mungkin ada jadi obama,ada yg jadi artis atau macam2 lagi.
boleh dikategorikan sebagai karut..betul??

mana boleh ubah ciptaan Tuhan melainkan menimbulkan darurat kesihatan kepada empunya diri..setuju??

cerita ni mmg best.
terutamanya bila org baik jadi jahat lepas tukar muka
ataupun org jahat jadi baik.
atau org baik jd lebih baik..

nak kata byk pengajaran,mmg byk pun.
mungkin doktor ni nak memberi pengajaran kepada org yg membuat pilihan terakhir dgn menukar muka bg tujuan mengubah kehidupan/nasib diri.

ada byk cara utk kita berubah
tapi setiap cara tu ada kelebihan dan kekurangan
bergantung kepada pilihan kita,nak timbangan mana yg lebih.
bila org pilih jalan singkat ni,selalunya yg mahu timbangan baik lebih dari buruk.
akhirnya, macam2 yg tergadai.
kasihan..

apa-apa pun, cerita ni boleh layan.
oh.lagi satu,cari yg original ye.
kalau tidak,dptlah subtitle yg mengarut2.
sampai dh tak faham sebab apa jadi mcm ni,jadi mcm tu..haihh....

Selamat Menonton..!

p/s:seronoknya snorkeling di Tioman...rasa mcm taknak balik :)

No comments:

Post a Comment