Pages

Thursday, September 29, 2011

Jepun - Iryu Sosa


  • Title: 遺留捜査
  • Title (romaji): Iryu Sosa
  • Format: Renzoku
  • Genre: Police drama
  • Episodes: 11
  • Viewership rating: 14.3%
  • Broadcast network: TV Asahi.
Sinopsis 
"Iryu Sosa" menceritakan tentang pasukan penyiasat yang menyelesaikan kes pembunuhan berdasarkan klu pada barang peninggalan mangsa.

cerita ni banyak bermain dgn emosi..
mula-mula tengok agak bosan sebab tak paham kerja watak utama ni.
lepas tengok barulah paham,dia kerja di bahagian yg menguruskan remnant'@ 'legasi' yg ditinggalkan oleh si mati..

remnant
tu mungkin adalah barang yg selalunya menjadi kesayangan mangsa pembunuhan..
dalam perjalanan nak mencari apa pentingnya remnant tu, 
dari mana dtg, siapa bagi, etc, hero dapat selesaikan kes dan tahu siapa penjenayah..

hero dalam cerita ni ialah cikgu Gay dlm cerita Hanakimi...
tapi dia nampak sgt tua..
ketara sungguh kedut2 di muka...

cerita ni lain dari yg lain lah,
sebab belum ada lagi detektif yg kaji 1 benda shj, 
sampai jumpa benda lain yg berkait-kait dgn kejadian pembunuhan

selalunya cerita detektif ada byk benda/keraguan yg dia jumpa..
lagi satu yg terkesannya cerita ni, watak utama akan pergi ke rumah mangsa pembunuhan dan ceritakan tentang perasaan mangsa semasa hayatnya, apa yg difikirkan

sebab tu lah ending bagi setiap episod kebanyakannya sedih...
sedih sebab keluarga mangsa salah faham tentang diri mangsa..

kalau tengok sorang2, mungkin boleh menangis...hahaa

apa-apa pun, cerita yg bagus utk mainan jiwa..
lagi pulak penjenayahnya selalunya unexpected..
tiba-tiba org yg tiada kena mengena tu rupanya pembunuh..
lain dari yg lain... :)

Selamat Menonton..!

No comments:

Post a Comment