Pages

Tuesday, October 11, 2011

Jepun - GIFT


  • Title: ギフト
  • Title (English): Gift
  • Episodes: 11
  • Viewership ratings: 17.85
  • Broadcast network: Fuji TV
  • Broadcast period: 1997-Apr-16 to 1997-Jun-25
  • Theme song: Tokyo Joe by Bryan Ferry
Sinopsis

Mengisahkan tentang Naomi yg ingin melarikan diri keluar negara bersama teman lelakinya & wang sebanyak 50 bilion yen. Bagaimanpun ketika sampai di rumah tersebut, didapati teman lelakinya & wang tersebut telah hilang. Dia menemui seorang lelaki muda yg cedera parah tanpa berpakaian di dalam almari.  Lelaki tersebut hilang ingatan dan dia tidak mengingati apa yg telah berlaku. Disebabkan ingin mencari wangnya yg hilang, Naomi terpaksa menjaga lelaki tersebut sehingga memorinya kembali dgn memberi tugas sebagai penghantar barangan.


wow...cerita yg pelik..!
awal-awal cerita dah ada lelaki bogel jatuh dari closet..
memandangkan cerita ni dibuat 14 tahun yg lepas, kualiti gambar tak berapa ok walaupun DVD ori..
dan saiznya ialah 4:3.. takde lagi 16:9 zaman tu..

Takuya Kimura, lambang lelaki seksi mungkin bermula dgn cerita ni
sebab inilah cerita Jepun pertama yg kami tonton ada byk unsur-unsur lucah
dressingnya, jalan ceritanya, percakapannya..semua mesti terselit unsur seksi

oleh itu,tak disyorkan lah utk budak-budak.
kami beli pun taktahu cerita ni pasal apa..
beli sebab tgk sinopsis bagus.
dan terbukti cerita ni memang best..

byk bermain dgn emosi..
byk bermain dgn pemikiran..
jalan cerita yg suspense..
kelakar..
dan ada adegan lucah yg tidak terlampau..
rasa mcm tengok cerita omputih plak..haih..
tapi lagu-lagu dalam cerita ni serius sedap.
lagu-lagu Jepun yg bermelodi seperti lagu-lagu Inggeris dulu-dulu..

rupanya Jepun pun pernah mengalami zaman gelap bila buat cerita yg kebaratan..
sekarang ni drama Jepun lebih memfokus pada kejadian jenayah, kehidupan,cinta..
salute..

lakonan Takuya Kimura mmg best..
dan cara lakonannya dari dulu sehingga kini, sama..
memek muka pun tak berubah..

ramai pelakon tua yg famous zaman sekarang, dh mula berlakon sejak muda lagi
muka mmg muda sungguh..
kagum..
mungkin kualiti gambar zaman tu tak berapa ok..
tak nmpk lah kerut2 sangat..

apa-apa pun, cerita yg menarik utk ditonton..

fast forward mana-mana yg kureenng...
semoga selamat semuanya..

Selamat Menonton..!

No comments:

Post a Comment