Pages

Wednesday, February 8, 2012

Jepun - My Little Chef

  • Title: マイリトルシェフ
  • Title (romaji): My Little Chef
  • Format: Renzoku
  • Genre: Food, Comedy
  • Episodes: 10
  • Viewership ratings: 8.2%
  • Broadcast network: TBS
  • Broadcast period: 2002-Jul-10 to 2002-Sep-11
  • Air time: Wednesday 22:00
  • Theme song: Voyage by Hamasaki Ayumi
Sinopsis:

Seri, seorang chef berasal dari kampung, telah diminta utk ke Tokyo utk menjadi chef di restoran perancis, Etoile. Walaubagaimanapun, restoran tersebut telah berpindah milik kepada Manifique kerana chef asalnya telah melarikan diri. Bekas pengurus Etoile bercadang ingin membuka restoran baru dgn menggunakan khidmat Seri, dan restoran itu dikenali sbg Petit Etoile.

Tak pernah mkn masakan Perancis..
taktahu apa rasanya.
nmpk mcm sedap je dlm cerita ni..
tapi tak berani nak mkn sebab mknn mahal2 ni mmg selalu guna Wine dlm masakan..
takde ke orang Malaysia buat restoran perancis halal eh?

Berbalik pada drama ni,kalau cerita pasal masakan,memang suka bangat.
walaupun tak tau ape kebenda nama masakan tu,tapi nmpk sedap bila dihias cantik2.
jalan cerita yg simple, tapi menarik..

setiap kali chef Seri nak masak, dia perlu tahu latar belakang pelanggan..
dia nak tahu apa yg mereka suka,dan apa yg mereka tak suka..
barulah boleh buat masakan yg sedap dan paling penting menggembirakan pelanggan..

cerita yg mempunyai emosi, dan paling best,
pelanggan boleh nangis sambil makan.
tak ramai orang yg boleh begitu open dgn chef smpi boleh cerita hal peribadi.
chef pun nmpknya kena ada charm utk tarik minat orang utk dtg mkn..

makanan yg sedap boleh membuai perasaan orang..
hargai makanan selagi kita masih diberi nikmat utk merasai kesedapan setiap mknn yg kita ambil..

Selamat Menonton..!

No comments:

Post a Comment