Pages

Wednesday, November 21, 2012

Jepun - Shinzanmono

  • Title: 新参者
  • Title (romaji): Shinzanmono
  • Format: Renzoku
  • Genre: Crime
  • Episodes: 10
  • Broadcast network: TBS
  • Broadcast period: 2010-Apr-18 to 2010-Jun-20
  • Air time: Sunday 21:00
  • Theme song: Machimonogatari by Yamashita Tatsuro 
Sinopsis: 

Di Ningyo-cho, Nihonbashi, Tokyo, seorang perempuan telah dibunuh.Detektif Kaga Kyoichiro yang baru bertugas di balai polis Nihonbashi, ditugaskan untuk menangkap pembunuh tersebut.

best...serius...
relaks je tengok..
kes tak susah sgt tapi episod akhir baru tahu siapa pembunuh..
tapi, sepatutnya beberapa episod sebelum tu dah boleh teka siapa pembunuh...
kalau dah biasa layan cerita misteri lah :)

lebih kurang macam drama Triangle
cuma Triangle lebih berat dan rumit..
dan lebih mencabar..

drama ni seronok sbb ada Abe Hiroshi yg kelakar..
dia mmg sesuai bwk apa-apa watak pun..!
setiap episod, dia mesti beratur utk beli taiyaki..
tapi tak pernah dpt beli.. kesian..
sedap sgt ke taiyaki? teringin nak rasa..

setiap kes dlm drama ni agak menyentuh hati
kebanyakan melibatkan kasih sayang suami-isteri,ibu mertua-menantu,tunang,anak-ayah ..
tak meleret-leret spt drama Melayu..

ada orang sanggup membunuh kerana duit.
ada orang sanggup mati kerana duit.
tetapi duit tetap akan menjadi duit,
walau kita buang dalam tong sampah, atau bingkaikan di istana yg cantik.
yg akan berubah, hanya mereka yg memuja duit..

Selamat Menonton..!

p/s: Save Gaza..! Save Gaza..! Save Gaza..! sudahkah anda menderma utk mereka?

No comments:

Post a Comment