Pages

Friday, December 28, 2012

Jepun - Mop Girl

  • Name: モップガール
  • Title (English): Mop Girl
  • Format: Renzoku
  • Genre: Mystery, fantasy, comedy
  • Episodes: 10
  • Viewership ratings: 10.2 (Kanto)
  • Broadcast network: TV Asahi
  • Broadcast period: 2007-Oct-12 to 2007-Dec-14
  • Air time: Friday 23:15
  • Theme song: Destination Nowhere by ERIKA
Sinopsis:
Momoko, pekerja di syarikat perkhidmatan pengebumian yg menggunakan mop utk membersihkan tempat kejadian jenayah. Dia mempunyai kebolehan untuk kembali ke masa lampau bagi menyelamatkan mereka yg terlibat dgn kejadian jenayah.

kawaii........ :)
heroin ialah pelakon utama LADY..
rasanya dia mmg suka berlakon cerita penyiasatan..
yg paling penting, suka Tanihara Shosuke berlakon..hahaa

dah lama usha DVD ni di kedai
tapi tak berani beli sbb nmpk mcm tak best
sekali dah beli, mmg layan lah..

ability yg memenatkan
prevent kejadian jenayah menjadi lebih buruk
mengelakkan attempted murder bertukar kepada murder
yela..kalau dah tau kes besar nak jadi, takkan nak diam je kan?
mestilah nak tunjuk hero skit...

tertarik dgn watak Otomo yg pandai menggunakan pelbagai bahasa spt Spanish, French, dll
ianya semata-mata nak mengorat...!
slanga pun dengar sedap je..
kalau ada kemahuan, apa pun boleh jadi..

kalau boleh kita semua nak ada mcm-mcm power
nak jadi mcm Superman, Spiderman..
tapi seorang yg berilmu, boleh menjadi lebih hebat dari semua superheroes
yg penting, ilmu itu digunakan utk kebaikan..
Ironman tu boleh dijadikan contoh superhero yg pandai tak? hehe

Selamat Menonton..!

No comments:

Post a Comment